Boekhouding voor starters

Home/Voor Wie?/Boekhouding voor starters

Verscheidene onderzoeken uit binnen- en buitenland tonen aan dat starters vaak de boekhouding onderschatten en de basiskennis ervan ontoereikend is. Nochtans geldt zeker voor deze nieuwe ondernemers dat de boekhouding een bron is van belangrijke kennis. Na 3 jaar wordt in een onderneming een kritisch moment bereikt, reden te meer om de nodige aandacht te besteden aan de financiële gezondheid van uw onderneming én u daarin te laten ondersteunen door mensen die de nodige kennis bezitten.

Speciaal voor starters bieden wij extra diensten aan die een heel stuk van de wettelijke last van uw schouders nemen. Zo kan u zich bezighouden met wat belangrijk is: resultaat!

Advies rond oprichting
Kiest u nu best voor een éénmanszaak of een vennootschap? Voor welke rechtsvorm kiest u? Zijn uw plannen haalbaar?  Wat dien ik allemaal te doen voor ik van start kan gaan?

Financieel plan
Opmaken van de nodige documenten voor de bank en de notaris.

Administratieve opstart
Contacten met de notaris voor het opstellen van de nodige aktes, inschrijving in de kruispuntbank, formulieren voor activering van de BTW, keuze van uw bedrijfsnaam,…

Opvolging en analyse
Kort op de bal bekijken en bespreken van uw resultaten met jaarlijks een uitgebreide bespreking en planning.

Begeleiding en opleiding
U wil op termijn uw eigen boekhouding voeren? Stap voor stap leren we u de nodige zaken.

De eerste stappen zijn de belangrijkste en hebben een grote invloed op de verdere ontwikkeling van uw onderneming, of die nu groot of klein is. Laat u begeleiden!